خبرنگاران زلزله 6.1 ریشتری شمال هند را به لرزه درآورد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، دهلی نو-خبرنگاران- مرکز ملی زلزله نگاری هند آدینه شب بیان کرد که زلزله ای به قدرت 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دهلی نو، جامو و کشمیر، پنجاب و سایر مناطق شمالی این کشور را به لرزه درآورد.

خبرنگاران زلزله 6.1 ریشتری شمال هند را به لرزه درآورد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، مرکز ملی زلزله نگاری هند خاطرنشان کرد این زلزله در ساعت 10.34 دقیقه (به وقت محلی) آدینه شب و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

مرکز این زلزله شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند اعلام شده است.

به گزارش رسانه های هند این زلزله باعث شد تا هزاران نفر در دهلی نو پایتخت هند و سایر شهرهای شمالی این کشور سراسیمه از خانه های خود خارج شده و در خیابان ها حضور یابند.

گزارش های اولیه حاکی از این است که زلزله هند همزمان با زلزله تاجیکستان رخ داده است.

هنوز گزارشی در خصوص تلفات و خسارات احتمالی این زلزله در هند منتشر نشده است.

زلزله ها و گسل های فعال در شمال پاکستان و قسمتی از هند و افغانستان نتیجه مستقیم حرکت شبه قاره هند به سمت شمال است که هر سال حدود40 میلیمتر (1.6 اینچ) بوده و به قاره آسیا - اروپا برخورد می نماید. در اثر این برخوردقله های مرتفعی مانند هیمالیا، هندوکش پامیر... بسمت بالا کشیده شده و صفحه هند به زیر قاره آسیا - اروپا می رود. حرکت برخورد بین ایندو صفحه ادامه پیدا نموده و با لغزش گسل های رورانده دردامنه تپه های کوهستانها به زیر رشته کوهها به تعادل می رسد.

زمین شناسان هشدار می دهند که منطقه غرب هیمالیا که شامل کشورهایی چون هند، نپال، پاکستان و افغانستان می گردد، در معرض خطر زمین لرزه به بزرگی 8 ریشتر است. زمین شناسان همچنین اعلام نموده اند که صفحات هند و اوراسیا به سوی یکدیگر فشار وارد می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 867

به "خبرنگاران زلزله 6.1 ریشتری شمال هند را به لرزه درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زلزله 6.1 ریشتری شمال هند را به لرزه درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید