خبرنگاران دستگاه های متولی نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام نمایند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر نظارت های مدام بر فعالیت شرکت ها گفت: دستگاه های متولی باید نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام نمایند.

خبرنگاران دستگاه های متولی نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام نمایند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خداییان در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران که با حضور سیدعبدالوهاب سهل آبادی و تعدادی از معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار گشت، با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حمایت از فراوری و اشتغال به عنوان احتیاج اساسی امروز جامعه، اتکا به صنعتگران و کارآفرینان و حمایت از آن ها را به عنوان یکی از راه های غلبه بر مسائل کنونی کشور مورد اشاره قرار داد.

وی با تاکید بر تشریک مساعی دستگاه های متولی به منظور برطرف مسائل فراوری نمایندگان و فراهم سازی زمینه برای سرمایه گذاری، از رسیدگی به امور مرتبط با فراوری کشور و یاری به فراورینمایندگان به عنوان اقدامی خداپسندانه یاد کرد.

خداییان گفت: در زمان ثبت یک شرکت، شناسنامه ای به آن شرکت ارائه و همه اطلاعات هویتی در آن شناسنامه قید می گردد ولی پس از آن وظیفه دستگاه های متولی است که با نظارت مداوم نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام و با متخلفان برخورد نمایند.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک ارتباط بسیار تنگانگی با بخش فراوری و صنعت و معدن دارد، گفت: از آغاز کسب و کار و ثبت شرکت تا ثبت برند و علایم تجاری و طرح های صنعتی و تغییر شرکت، این سازمان به مراجعین خدمت رسانی انجام می دهد.

خداییان گفت: هر چند اداره ثبت شرکت ها تمام کوشش خود را در چهارچوبی که قانون اجازه داده است برای اعتبار سنجی و شناسایی متقاضیان ثبت شرکت ها انجام می دهد اما نباید انتظار داشت شرکت هایی که ثبت می شوند مرتکب جرم یا تخلف نشوند زیرا در زمان ثبت شرکت امکان احراز این امور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید با نظارت پسینی اجازه تخلف به شرکت را نداد، اضافه نمود: در ثبت شرکت ها مانند بسیاری از کشورها که اولین اقدام برای آغاز کسب و کار است، باید فرایندها موجب تسهیل امور گردد تا متقاضیان بتوانند ظرف چند ساعت شرکت خود را ثبت نمایند ولی پس از آن دستگاه های دیگر باید نظارت نمایند که آیا شرکت ثبت شده کار را پیش می برد یا صرفا برای دریافت وام و امثال آن نسبت به ثبت اقدام نموده است، چراکه این موضوعات در زمان ثبت شرکت احراز نمی گردد.

این مسئول عالی قضایی با تاکید بر اینکه قوانین باید به گونه ای باشد که آغاز کسب و کار را روان کند، از قوانینی که با تکلیف به نهادهای مختلف همچون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موجب کندی فضای کسب و کار می شوند، انتقاد کرد.

خداییان به رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ماموریت داد که با توجه به ارتباط با کارشناسان سازمان مالکیت دنیای و تفاهم نامه های منعقده با کشورهای معتبر دنیا در زمینه برندسازی و تجارت، در زمینه آموزش اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه به خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یاری نمایند.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نسبت به امضای تفاهم نامه مشترک، آمادگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در این زمینه گفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی از اظهاراتش، گفت: بر اساس تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه ها و بخشنامه صادره از ناحیه ریاست محترم قوه قضاییه در این خصوص، این موضوع در واحدهای اجرای اسناد رسمی، مورد توجه قرار می گیرد و رعایت می گردد.

معاون رئیس قوه قضاییه از صدور مصوبه ای به ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور پیرامون نحوه استفاده از نظرات کارشناسی اطلاع داد و گفت: بر این اساس نباید صرفا از کارشناسان خاصی در ارزیابی ها استفاده گردد و کارشناسان باید متعدد باشند و ارجاع امور به آنها صورت الکترونیکی انجام گردد تا هرگونه زمینه سوء استفاده از بین برود.

وی خطاب به رئیس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تاکید نمود که با برگزاری جلسات مشترک با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت در جهت تسهیل امور برای فراورینمایندگان گام بردارند و نتایج آن به ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک منعکس گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 673

به "خبرنگاران دستگاه های متولی نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه های متولی نسبت به شناسایی شرکت های صوری اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید