خبرنگاران داعش با حمایت آمریکا و عربستان به دنبال فتنه در عراق است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، بغداد- خبرنگاران- یک کارشناس امنیتی عراق هشدار داد که بقایای عناصر گروه تروریستی داعش با حمایت آمریکا و عربستان به دنبال فتنه انگیزی طایفه ای در عراق هستند.

خبرنگاران داعش با حمایت آمریکا و عربستان به دنبال فتنه در عراق است

به گزارش خبرنگاران، هیثم الخزعلی امروز آدینه تاکید نمود که گروهک های جنایتکار داعش با حمایت آمریکا و عربستان برای بازگرداندن فتنه طایفه ای به منظور یافتن خاستگاه های جدیدی در استان دیاله در شرق عراق هستند.

وی با اشاره به جنایت اخیر در ناحیه الخیلانیه در منطقه المقدادیه استان دیاله گفت: این جنایت پلید نشان دهنده ضعف امنیتی و اطلاعاتی در دیاله است.

الخزعلی اضافه کرد: این جنایت همچنین نشان از حضور پر تعداد داعش در این استان دارد که نقشه ای آمریکایی و سعودی است.

عناصر گروه تروریستی داعش سه روز پیش یکی از شیوخ دامدار عراقی را در ناحیه الخیلانیه در اطراف منطقه المقدادیه در استان دیاله با خود برده و سرش را از تن جدا کردند.

داعشی ها سپس جسد این دامدار را بمب گذاری کردند و هنگامی که بعضی اهالی به محل پیکر او رسیده و قصد داشتند تا آن را از روی زمین برداشته و با خود ببرند، بمب در بدن این قربانی منفجر شد. در این انفجار سه نفر کشته و 2 نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

الخزعلی که با خبرگزاری العهد نیوز عراق گفت و گو میکرد، گفت: ضروری است که بعضی از فرماندهان امنیتی تغییر نموده و فرماندهی کل نیروهای امنیتی در دیاله یکپارچه شده و کوشش های اطلاعاتی فعال سازی و از پهپادها برای نظارت و شناسایی استفاده گردد.

این کارشناس امنیتی عراقی از شیوخ عشایر دیاله خواست تا برای همیاری و محکوم کردن خشونت ها وارد عمل شوند زیرا به گفته وی، روشن است که گروهک های داعش با چنین حملاتی در کوشش برای فتنه انگیزی طایفه ای دوباره برای یافتن خاستگاه های جدیدی در استان دیاله هستند.

به همین دلیل، طالب الموسوی فرمانده عملیات سازمان الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یگان های الحشد الشعبی و ارتش از صبح امروز عملیات گسترده امنیتی را از 2 محور برای پاکسازی مناطق شمال منطقه المقدادیه و سرانجام دادن به حضور هسته های داعش در آنجا شروع نموده اند و این عملیات تا زمان سرانجام تهدید هسته های داعش ادامه خواهد یافت.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می دهند، عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را خاطرنشان کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 728

به "خبرنگاران داعش با حمایت آمریکا و عربستان به دنبال فتنه در عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داعش با حمایت آمریکا و عربستان به دنبال فتنه در عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید