توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل، مسئله ای در تامین آرد وجود ندارد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای حل مشکل مردم در تأمین روغن نباتی جامد قرار شده 90 هزار تن سهمیه خانوارها و صنوف مورد نیاز تأمین و به مقصد استان بارگیری شود.

توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل، مسئله ای در تامین آرد وجود ندارد

رامین صادقی پنجم آبان در جلسه تنظیم بازار در اردبیل، اظهار کرد: در روزهای گذشته گله مندی مردم را از کمبود روغن نباتی جامد در سطح بازار شاهد بودیم که گزارش های متعددی نیز به سامانه 124 ارائه شده بود.

وی شرح داد: به دنبال این نگرانی، با رایزنی انجام شده مقرر شد تا سهمیه استان اردبیل در بخش توزیع خانوار و همچنین صنوف مورد نیاز مورد توجه قرار گرفته و توسط مباشران تأمین و حمل بار به مقصد استان انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از طریق ذخایر استراتژیک و با هدف برطرف نیاز مردم مقرر شده 50 هزار تن سهمیه روغن نباتی جامد به مقصد استان اردبیل تأمین و حمل شود که با انتخاب مباشر و معرفی آن در هفته آینده شاهد توزیع این روغن های جامد در بین مردم خواهیم بود.

صادقی به تقاضای برخی از صنوف نظیر شیرینی پزی ها برای تأمین روغن جامد مورد نیاز خاطر نشان کرد: قرار شد 40 هزار تن نیز از طریق مباشر تأمین و به مقصد استان ارسال شود تا زمینه حل مسائل واحدهای صنفی مختلف فراهم آید.

وی اضافه کرد: قطعا کمبود برخی از کالاها در بازار مقطعی و به دلیل برخی سودجویی هاست که تلاش می کنیم در یک نظام توزیع مناسب تهیه و توزیع این اقلام را در استان ببینیم.

صادقی در مورد گلایه مردم بابت فعالیت کوتاه مدت نانوایی ها و کمبود آرد در سطح بازار بیان نمود: به هیچ وجه کمبودی در تأمین آرد مورد نیاز وجود ندارد و به اندازه کافی گندم ذخیره سازی شده است.

وی مشکل به وجود آمده اخیر را ناشی از برخی سودجویی ها در فروش و عرضه آرد خارج از شبکه اظهار داشت و ادامه داد: با برخورد جدی تعدادی از بانوایی ها که اقدام به این کار می کردند، مورد تنبیه قرار گرفته و سهمیه آنها به مقدار مورد نیاز کسر شده است.

صادقی اظهار کرد: در نقطه مقابل این اقدام سعی کردیم تا به سهمیه نانوایی های منصف و پرتلاش در سطح شهر اضافه کنیم و قطعا اگر مسئله ای وجود داشته باشد، مردم می توانند از طریق سامانه 124 موضوع را اطلاع دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به هیچ وجه نانوایی ها حق پخت نان در یک ساعت تعیین را ندارند بلکه باید براساس ضوابط تعریف شده در طول روز و حتی شبانه تهیه و توزیع نان را انجام داده و از هرگونه تعطیلی واحد خودداری کنند.

صادقی گفت: عمده تخلفات نانوایی ها در سرکشی مکرر اکیپ تعزیرات، سازمان صمت و مرکز بهداشت تخلفات مربوط به فروش خارج از شبکه، کم فروشی و گرانفروشی بوده که قطعا با عوامل آن برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: نانوایی های فعال در سطح شهر اردبیل به ویژه نانوایی های چند منظوره باید در ساعات تعیین و براساس ظرفیت تعیین شده تولید نان و عرضه آن را به مردم انجام دهند و از هرگونه اقدام خودسرانه در این زمینه پرهیز کنند.

صادقی نانوایی ها را به رعایت اصول بهداشتی فرا خواند و اضافه کرد: اگر نانوایی نتواند این اصول را رعایت کند، قطعا مورد مواخذه و جریمه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، در روزهای اخیر و به دنبال نایاب شدن روغن جامد و نارضایتی مردم از فعالیت برخی از نانوایی ها همچنان مسائلی در این حوزه وجود دارد که انتظار می رود با وعده رئیس سازمان صمت استان این نارسایی ها برطرف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 701

به "توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل، مسئله ای در تامین آرد وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل، مسئله ای در تامین آرد وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید