تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه محققان دانشگاهی در کنار بخش خصوصی باید همگام با بخش صنعت باشند، گفت: ایمیدرو 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی و 30 پروژه را با دانشگاه تعریف نموده است.

تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر خداداد غریب پور در آیین رونمایی از پروژه چرخ مسی(مس کروک زیرکونیوم) که صبح امروز (سه شنبه، 27 خرداد) با حضور دکتر طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران)، دکتر سید علی طباطبایی (رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران) و شماری دیگر از مسئولان در محل مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی، اظهار کرد: ایمیدرو کوشید تا تحقیقات مسأله محور و احتیاج محور گردد.

وی این محصول (چرخ مسی) را نتیجه همکاری با بخش خصوصی برشمرد و اضافه کرد: ما برای سالها وارد کننده تجهیزات، مواد اولیه ماشین آلات و دانش فنی بودیم حال آنکه باید از جایی آن را شروع می کردیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته در بودجه پژوهشی 30 درصد رشد و در بخش آموزشی بودجه رشد دو برابری داشته است، اظهار داشت: جهش و رونق فراوری، اشتغال، افزایش فراوری ناخالص داخلی همگی معطوف به این است که خود آفریننده باشیم و باید احتیاج خود را در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی رفع کنیم.

غریب پور با بیان اینکه نباید دانش به تنهایی در اختیار و انحصار کشوری خاص باشد، گفت: برای موفقیت در این حوزه به خواست و اراده مشترک احتیاج است و رسیدن به همدلی و همزبانی در این باره کافی است و جهت را می توان با اراده، پشتکار و مداومت طی کرد.

وی با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه همیشه در کنار دانشگاه هاست، یادآور شد: این همکاری را به فال نیک میگیریم و می کوشیم همیشه در این زمینه پیشتاز باشیم.

به گزارش خبرنگاران، چرخ مسی، کریستالیزاتور خط ریخته گری پیوسته مس است که به عنوان خط پراپرزی (properzi) در صنعت شناخته شده است.

برای فراوری این چرخ باید مراحل ریختگی، فورج گرم، رینگ رولینگ، فورج سرد، عملیات حرارتی و ماشین کاری طی گردد. چون جنس چرخ از آلیاژ مس کروم زیرکونیم است مراحل فراوری آن پیچیده است.

قیمت جهانی این چرخ مسی حدود 10 هزار یورو تخمین زده می گردد که فراوری آن در کشور با ارزش اضافه کرده 10 برابری طی 7 ماه انجام شد که به اعتقاد کارشناسان این می تواند سرشروعی برای فراوری تکنولوژی های بعدی با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 506

به "تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید