بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از کاهش تعهدات هسته ای توسط جمهوری اسلامی، از ایران خواستند به برجام پایبند بماند. سه کشور اروپایی و آمریکا تاکید کردند در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی، ایالات متحده نیز به توافق هسته ای بازمی شود.

بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا در ایام عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، آلمان، فرانسه، انگلیس روز پنج شنبه با صدور بیانیه مشترکی نوشتند: درخصوص ایران سه کشور اروپایی و ایالات متحده منافع اساسی خود در مورد حفظ نظام عدم اشاعه هسته ای را به اشتراک گذاشتند. در این خصوص پایان برجام دستاوردی در دیپلماسی چندجانبه بود. سه کشور اروپایی از عزم ایالات متحده برای بازگشت به دیپلماسی و ازسرگیری گفت وگوهای عمیق و قابل اتکا بین تروئیکای اروپا و آمریکا استقبال کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: سه کشور اروپایی بر هدف مشترک خود مبنی بر بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام تاکید کردند. وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، تاکید داشت که مطابق با گفته های جو بایدن، اگر ایران به پایبندی دقیق تعهداتش ذیل برجام بازگردد، ایالات متحده نیز همینکار را خواهد نمود و حاضر است که در این خصوص به گفت وگو با ایران مشغول گردد.

در ادامه بیانیه این چهار کشور آمده است: به همین دلیل، سه کشور اروپایی و آمریکا از ایران خواستند که از برداشتن گام های بیشتر بویژه در زمینه تعلیق پروتکل الحاقی و محدودسازی فعالیت های راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران خودداری کند. سه کشور اروپایی و آمریکا در تاکید بر ماهیت خطرناک تصمیم برای محدودسازی دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی متحد هستند و ایران می خواهند پیامدهای چنین اقدامات پرمخاطره ای را خصوصا در این برهه که فرصتی جدیدی برای دیپلماسی ایجاد شده، درنظر بگیرد. آن ها بر حمایت کامل از نقش بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن در زمینه کوشش برای اجرای راستی آزمایی های ضروری و نظارت بر تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام تاکید کردند.

تروئیکای اروپا و ایالات متحده در این بیانیه عنوان کردند: سه کشور اروپایی و آمریکا همچنین نگرانی مشترک خود درخصوص اقدام اخیر ایران مبنی بر فراوری اورانیوم تا سقف غنای 20 درصد و اورانیوم فلزی را ابراز کردند. این فعالیت ها هیچ گونه توجیه موجه غیرنظامی ندارند. فراوری اورانیوم فلزی گامی کلیدی در جهت فراوری سلاح هسته ای محسوب می گردد.

در این بیانیه نوشته شده است: سه کشور اروپایی از چشم انداز بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی به برجام استقبال کردند. سه کشور اروپایی و آمریکا بر عزمشان مبنی بر تقویت برجام و رسیدگی به نگرانی های امنیتی جامع تر درخصوص برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران به همراه طرف های منطقه ای و جامعه بین المللی وسیع تر تاکید داشتند. سه کشور اروپایی و آمریکا به همکاری بایکدیگر برای رسیدن به این اهداف متعهد هستند.

این چهار کشور همچنین ضمن ابراز نگرانی از شرایط حقوق بشر در ایران خواهان آزادی زندانیانی شدند که به گفته آنها به صورت دلبخواهی بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 970

به "بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید