بایدن و ترامپ قوانین مناظره را رعایت نکردند ، ترامپ شکست را نخواهد پذیرفت

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مملو از اهانت و جنجال بود. بسیاری از رسانه ها بایدن را به عنوان پیروز این مناظره معرفی می کنند.

بایدن و ترامپ قوانین مناظره را رعایت نکردند ، ترامپ شکست را نخواهد پذیرفت

در این رابطه حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین الملل به خبرنگاران، گفت: این مناظره جامعه دو حزبی آمریکا را نشان داد. سال های سال است که آمریکا به شکل ظاهرا دموکراتیک نشان داده می شود. حالا این مناظره ماهیت آمریکا را بیشتر نشان داد و جامعه را عملا به سمت دو قطبی بودن کشید.

بهشتی پور بیان نمود: آمریکا به ظاهر در چارچوب حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه است. بیش از 200 سال است که انتخابات در این کشور برگزار می شود و رییس جمهور این کشور یا از حزب دموکرات است یا از حزب جمهوری خواه.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اینبار آمریکا نه در چارچوب دموکراسی که کاملا به شکل یک رقابت جنگجویانه در انتخابات نشان داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه مناظره بایدن و ترامپ آمریکا به یک جامعه دو قطبی تبدیل کرده است، گفت: مناظره ای که دیدیم یک رو در رویی کاملا صریح و علنی بود. قبلا در مناظره خانم کلینتون و ترامپ گوشه هایی از این آمریکای دو قطبی بودن را دیدیم. آن موقع فقط قله این کوه یخ دو قطبی بودن از زیر آب پیدا بود اما اکنون کل آن به نمایش گذاشته شده است.

بهشتی پور اذعان داشت: آنچه ما دیدیم نماد تعارض های داخل جامعه آمریکا و نظام سرمایه سالار بود. امروز دو حزب به دلیل منافع مستقیم رو در روی هم قرار گرفتند و مشخص هم نیست آیا با برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج آن، طرفین این نتایج را در صورت شکست خود بپذیرند یا نه.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: ترامپ از همین الان هم می گوید اگر شکست بخورد قطعا تقلبی در کار بوده است. او نمی خواهد شکست احتمالی اش را بپذیرد. در واقع او نتایج انتخابات را طوری طراحی کرده که اگر رای نیاورد یعنی اینکه تقلب شده است. این اتفاق در تاریخ کشور آمریکا بی سابقه است.

وی گفت: به نظر من مناظره بین بایدن و ترامپ پیروز نداشت؛ این دو شکست نظام سرمایه سالاری را برای برگزاری انتخابات دموکراتیک به نمایش گذاشتند. من نه ترامپ را برنده آن مناظره می دانم و نه جو بایدن را. هیچکدام روش های صحیح یک رقابت دموکراتیک را رعایت نکردند و تا جایی که توانستند به هم اتهاماتی را وارد کردند.

بهشتی پور ادامه داد: اینبار در مناظره های آمریکا نه تنها شاهد این بودیم که طرفین به یکدیگر اتهام وارد می کنند بلکه حتی توهین هم می کنند. مجری این مناظره هم واقعا از این رد و بدل شدن های توهین های آشکار طرفین به ستوه آمده بود.

وی با تاکید بر نقشه ترامپ مبنی بر تقلبی اعلام کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت شکست احتمالی خود گفت: ترامپ به صراحت اعلام کرده که نتیجه دیگری را به غیر از پیروزی خودش نمی پذیرد. اوضاع اگر همین طور پیش برود اعلام نتایج چند ماه طول می کشد.

این کارشناس مسائل بین المللی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر روی رای گیری در آمریکا دارد. در برخی از ایالت ها رای گیری شروع شده است و به تدریج مردم رای می دهند. برخی با پست رای می دهند و برخی پای صندوق رای می فرایند. با وجود اینکه انتخابات این دور از ریاست جمهوری آمریکا را زودتر شروع کرده اند اما به نظر می رسد اعتراضات به قدری وسیع است که نتایج انتخابات آمریکا اینبار سر موقع مقرر اعلام نشود. مسائل زیادی در ماه های آینده برای آمریکا بر سر همین انتخابات به وجود خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: البته قانون این کشور پیش بینی کرده اگر طرفین و رقبا به توافق نرسند مجلس کنندگان برای انتخاب رییس جمهور تصمیم گیری می کند. این نحوه انتخاب به صورت هر ایالت یک رای است. در مجلس کنندگان به نسبت جمعیت هر استان رای دارد و این بر خلاف قانون سنا است. در مجلس سنا هر ایالت دو کننده دارد؛ حالا چه جمعیت کمی داشته باشد و چه جمعیتش زیاد باشد.

بهشتی پور در سرانجام گفت: ما در موضوع خاص انتخابات ریاست جمهوری ، رای گیری به این شکل است که هر ایالت فقط از یک رای برخوردار است. موضوع خیلی پیچیده است چون نظام سرمایه سالار آمریکا به شدت با مسائل اساسی روبرو شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 652

به "بایدن و ترامپ قوانین مناظره را رعایت نکردند ، ترامپ شکست را نخواهد پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و ترامپ قوانین مناظره را رعایت نکردند ، ترامپ شکست را نخواهد پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید