احتکار بیش از 9000 تن گندم و برنج در 2 استان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس پلیس امنیت مالی از کشف بیش از 9 هزار تن گندم و برنج احتکار شده در دو استان کشور اطلاع داد.

احتکار بیش از 9000 تن گندم و برنج در 2 استان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار محمدرضا مقیمی با اعلام خبر کشف چندین هزار تن گندم و برنج احتکار شده در کشور اظهار کرد: در پی آنالیز های اسنادی و میدانی پلیس، کارآگاهان پلیس امنیت مالی به چندین انبار عظیم در سطح کشور که در زمینه نگهداری کالا و اقلام اساسی مورد احتیاج مردم فعالیت می نمایند، مشکوک شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت مالی اضافه نمود: کارآگاهان این پلیس پس از شناسایی و تأیید فعل مجرمانه مبنی بر احتکار کالا در دو انبار، با هماهنگی قضائی و تشکیل تیمی مشترک از نمایندگان ادارات غله، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت در استان های هدف، به آدرس مورد نظر مراجعه نموده و در حضور مالکان، از انبار ها بازدید کردند که تعیین شد ظرفیت سوله ها به طور کامل پر از گندم و برنج است.

وی توضیح داد: با آنالیز اسناد مرتبط با کالا ها و سامانه ورود و خروج در این مجموعه ها تعیین شد متهمان با هدف رسیدن به مقاصد شوم و سودجویانه خود با فروش این محصولات استراتژیک به قیمت های بالاتر، اقدام به خریداری، اختفاء و احتکار آن ها نموده اند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: در این بازدید ها بیش از 9 هزار و 730 تن گندم و برنج احتکاری در استان های گلستان و هرمزگان کشف و انبار ها پلمب شدند.

مقیمی اعلام کرد: در این رابطه فقط مقدار 735 تن از گندم های موجود در سامانه جامع انبار ها ثبت شده و مابقی کالا های موجود در سامانه سیفا دو (سامانه یکپارچه فناوری گندم و آرد) اداره غله نیز ثبت نشده بود.

رئیس پلیس امنیت مالی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا های مکشوفه را بیش از 328 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا دو متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی در استان مربوطه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1123

به "احتکار بیش از 9000 تن گندم و برنج در 2 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتکار بیش از 9000 تن گندم و برنج در 2 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید