آمریکا شمار بالگردهای بلک هاوک تحویلی به نیروهای افغان را کاهش می دهد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که شمار بالگردهای بلک هاوک که قرار بود در اختیار نیروهای افغان قرار بگیرد از 159 فروند به 53 فروند کاهش یافت.

آمریکا شمار بالگردهای بلک هاوک تحویلی به نیروهای افغان را کاهش می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی تازه خاطرنشان کرد که شمار بالگردهای بلک هاوک که قرار بود به نیروی هوایی افغانستان داده گردد حدود دو سوم کاهش می یابد زیرا پنتاگون در نظر دارد چند فروند بالگرد شینوک را در اختیار نیروهای افغان قرار دهد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این در نظر داشت تا ناوگان هوایی افغانستان را به 159 فروند بالگرد بلک هاوک تجهیز کند اما گزارش تازه پنتاگون نشان می دهد که آمریکا در نظر دارد تنها 53 فروند از این بالگردها را تحویل دهد.

در این گزارش تحت عنوان تقویت امنیت و ثبات افغانستان همچنین آمده که نیروهای افغان تنها 10 فروند هواپیمای AC-208 از مجموع 32 فروند که وعده داده شده بود را دریافت خواهد نمود.

وزارت دفاع آمریکا بدون اعلام دلیل مشخصی تاکید می نماید که کاهش در شمار این هواپیماها و بالگردها پس از آنالیز شرایط عملیاتی آینده انجام شده است، اما سایر اطلاعات موجود در گزارش ممکن است سرنخ هایی را در این رابطه ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش می افزاید که آمریکا می خواهد ناوگان بالگردهای ترابری Mi-17 ساخت روسیه را تا سال 2023 میلادی بطور کامل با بالگردهای شینوک ساخت آمریکا جایگزین کند اما درباره شمار بالگردهای شینوک که قرار است در اختیار نیروهای افغان قرار بگیرد چیزی گفته نشده است.

پنتاگون پیش از این نیز در گزارشی گفته بود که بالگردهای بلک هاوک در مقایسه با بالگردهای Mi-17 ساخت روسیه کارآیی کمتری دارد و تعمیر و نگهداری از آن نیز دشوارتر است.

در این گزارش آمده بود که بالگردهای بلک هاوک قابلیت باربری کمتری نسبت به بالگردهای Mi-17 روسی دارد و برای انتقال محموله یک بالگرد Mi-17 نیروی هوایی افغانستان به 2 بالگرد بلک هاوک احتیاج است. از سوی دیگر نیز برخلاف بالگردهای Mi-17 بالگردهای بلک هاوک قادر به پرواز در ارتفاعات بلند نیست و بنابراین این بالگردها قادر به انجام عملیات در مناطق دورافتاده و کوهستانی افغانستان نمی باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 141

به "آمریکا شمار بالگردهای بلک هاوک تحویلی به نیروهای افغان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شمار بالگردهای بلک هاوک تحویلی به نیروهای افغان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید