کوه مقدس ژاپن در محاصره

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کوه فوجی که در میان استان های یاماناشی و شیزوئوکا در شرق ژاپن قرار گرفته است، همواره در بین گردشگران محلی و خارج از کشور محبوب بوده اما افزایش اخیر گردشگران ورودی به ژاپن منجر به سطوح شدید آلودگی و دیگر آسیب ها شده و بر این اساس مسئولان اعلام نموده اند ممکن است مجبور شوند اقدامات شدیدی مانند محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان و یا ایجاد دسترسی به کوه تنها به وسیله تراموا را در برنامه قرار دهند که البته این خط تراموا هنوز ساخته نشده است.

کوه مقدس ژاپن در محاصره

ماساتاکه ایزومی یکی از مقامات استان یاماناشی در جریان یک تور برای رسانه های خارجی که آخر هفته قبل از بسته شدن مسیرهای کوهنوردی برگزار گردید، به خبرنگاران گفت: فوجی با یک بحران واقعی روبه روست. این امر غیرقابل کنترل است و ما می ترسیم که کوه فوجی به زودی آن قدر غیرجذاب گردد که هیچ کس مایل به صعود از آن نباشد.

کوه فوجی 10 سال پیش در لیست میراث جهانی یونسکو نهاده شد که این محبوبیت آن را بیشتر کرد. اما ثبت جهانی این میراث طبیعی به شرطی حاصل شد که ژاپن ازدحام بیش از حد و آسیب های زیست محیطی بازدیدکنندگان را کاهش دهد و منظره مصنوعی آن را اصلاح کند، مانند پارکینگ های بزرگی که برای پذیرش گردشگران ساخته شده اند.

با این حال، ازدحام در این منطقه بدتر شده است. سوبارو، پنجمین و بزرگترین ایستگاه پایه، در تابستان سال جاری حدود چهار میلیون بازدیدکننده داشت که 50 درصد نسبت به سال 2013 جهش داشته است. علی رغم سرعت دیوانه وار نظافت به وسیله سرایداران، مشاغل و داوطلبان، رسانه های اجتماعی مملو از پست هایی درباره منطقه ها آلوده و تپه های زباله در مسیر کوهنوردی هستند.

ماساتاکه ایزومی نگران است که شورای بین المللی بناها و محوطه ها (ICOMOS) که به کمیته میراث جهانی مشاوره می دهد، درخواست به روزرسانی از شرایط کوه فوجی را داشته باشد.

مقامات می گویند که صعود سرعتی و بدون استراحت برای تماشای طلوع خورشید و فرود در همان روز از بلندترین قله ژاپن، بعلاوه یک دردسر فزاینده است.

طبق گفته پلیس استان شیزوئوکا، تعداد درخواست های نجات سال جاری به 61 نفر رسید که 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و گردشگران غیرژاپنی یک چهارم آن را تشکیل می دهند. یکی از مقامات گفته که بیشتر آن ها تجهیزات ضعیفی داشته و یا از هیپوترمی یا بیماری ارتفاع رنج می برده اند.

جون شیبازاکی بازدیدکننده 62 ساله محلی می گوید: هر ژاپنی دوست دارد حداقل یک بار در زندگی خود از کوه فوجی بالا برود. اما خیلی شلوغ است. ایجاد محدودیت در ورود ممکن است چیزی باشد که باید با آن کنار بیاییم.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1715

به "کوه مقدس ژاپن در محاصره" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوه مقدس ژاپن در محاصره" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه مقدس ژاپن در محاصره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید