طرز تهیه شیرینی ماکارون با کاتلا خانگی مرحله به مرحله

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ماکارون ها یکی از دلپذیرترین دسته های شیرینی در دنیا محسوب می گردد و از ترکیب مختلف طعم ها و تزئین ها به وجود می آید. در اینجا، ما به شما طرز تهیه شیرینی ماکارون ساده را آموزش خواهم داد. این شیرینی خوشمزه که در اصل از فرانسه آمده است، تنوع طعم و تزئینی فراوانی دارد و می تواند به عنوان دستوری شیک و لذیذ در مهمانی ها، جشن ها یا حتی برای لذت بردن به همراه یک فنجان قهوه مورد استفاده قرار گیرد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه ماکارون و نکات تهیه آن مرور شده است، می توانید آن را هم بخوانید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون با کاتلا خانگی مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون

  • پودر بادام 500 گرم
  • پودر قند 470 گرم
  • سفیده تخم مرغ 280 گرم
  • شکر 380 گرم
  • پودر تارتار 5 گرم
  • آب 120 گرم

طرز تهیه شیرینی ماکارون شیرین

جوش آوردن ترکیب آب و شکر

اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی ماکارون این است که آب و شکر را روی حرارت به دمای 120 درجه برسانید.

مخلوط کردن سفیده تخم مرغ و پودر بادام

در این مرحله ابتدا پودر بادام را الک کنید و بعد با پودر قند و پودر تارتار و 120 گرم سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. در نهایت مابقی سفیده را هم اضافه کنید و هم بزنید تا پف کند و سپس محلول آب و شکر که به دمای 118 رسیده به آن اضافه کنید. این مخلوط را کم کم به مخلوط قبلی اضافه کنید.

پخت ماکارون

حالا در این مرحله خمیر ماکارون را به شکل گرد در آورید و با دست صاف کنید و بعد در سینی فر بگذارید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در دمای بین 120 تا 130 درجه فر بپزد.

اضافه کردن کاتلا به ماکارون

اکنون در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی ماکارون، ماکارون هایی که از فر درآمده و خنک شده را بردارید و یک لایه نازک از کاتلا را روی آن ها بگذارید و بعد یک لایه نازک از کاتلا را روی آن بگذارید. به این ترتیب ماکارون با کاتلا شما آماده است.

نکته: برای رقیق شدن کاتلا می توانید مقداری کره آب شده هم به آن اضافه کنید و مخلوط کنید بعد داخل لایه ماکارون ها قرار دهید.

نکات مهم برای تهیه شیرینی ماکارون

همان طور که دیدید تهیه ماکارون کار ساده ای است اما خوب است برای بهبود کیفیت و زیبایی شیرینی خود به نکات زیر هم دقت کنید.

ماکارون های رنگی رنگی

اگر دوست دارید ماکارون های رنگی داشته باشید می توانید خمیر یا مایه آماده شده را تقسیم کنید و به هر کدام رنگ خوراکی مدنظرتان را اضافه کنید.

استفاده از خامه فرم گرفته برای میان ماکارون

اگر دوست دارید طعم متفاوتی از کاتلا داشته باشید می توانید به جای کاتلا از خامه فرم گرفته برای لایه میانی دو ماکارون بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1723

به "طرز تهیه شیرینی ماکارون با کاتلا خانگی مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی ماکارون با کاتلا خانگی مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید