سورن پلاس نو در راه بازار ، امکانات نو خودرو چیست؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سورن پلاس تازه ایران خودرو به فراوری رسید و در مسیر ورود به بازار نهاده شد. تجهیزات مربوط به استاندارد 85 گانه روی این خودرو نصب شده است. تفاوت این خودرو با سورن پلاس معمولی چیست؟

سورن پلاس نو در راه بازار ، امکانات نو خودرو چیست؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: سورن پلاس تازه با الزامات 85 گانه به فراوری رسید و به زودی وارد بازار می گردد. این خودرو همچنان از پیشرانه EF7 به قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتون متر استفاده می نماید و گیربکس پنج سرعته دستی BE موظف به انتقال این توان است. سورن پلاس تازه در دو نسخه بنزینی و دو گانه سوز به بازار عرضه می گردد. این خودرو در قسمت بدنه، داخل کابین، ایمنی و امکانات تغییراتی دارد.

این تغییرات چیست و سورن پلاس تازه چقدر ارزش خرید دارد؟

قوای محرکه

سورن پلاس تازه از پیشرانه EF7 به قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتون متر استفاده می نماید و گیربکس پنج سرعته دستی BE موظف به انتقال این توان است. وزن این خودرو 1220 کیلوگرم است.

نسخه فعلی سورن پلاس شتاب مناسبی دارد و اگر روی دور بیفتد به دلیل وزن پایین تر، دنا تنفس طبیعی را هم شکست می دهد.

دستیار ترمز اضطراری (EBA)

یکی از پارامترهای مهم استانداردهای 85 گانه تازه الزام خودروسازان به نصب سیستم ترمز اضطراری یا EBA است. این سیستم روی سمند سورن پلاس تازه نیز نصب شده است.

حتما می دانید که استرس راننده در مواقع بحرانی به شدت بالا می رود. مثلا اگر این موقعیت بحرانی، روبرو با یک مانع ناگهانی در مسیر باشد، ممکن است راننده نتواند فشار لازم را به پدال ترمز وارد کند. سیستم EBA با مرور تاریخچه رفتار راننده، سرعت لحظه ای و… در طول مسیر، در این لحظه خاص متوجه استرس پای راننده می گردد و یک جریان اضافی و قوی هیدرولیکی را به بوسترهای ترمز راهنمایی می نماید و خودرو در مسافت کمی متوقف می گردد.

البته باید بدانید این جریان اضافی هرگز در کنترل و دسترس راننده قرار نمی گیرد و تنها در شرایط بحرانی مانند ترمزگیری یا فعال شدن سیستم کنترل پایداری، به صورت اتوماتیک وارد مدار می گردد.

این فناوری به وسیله شرکت مرسدس بنز و گروه TRW Automotive ابداع و توسعه داده شد.

نصب سیستم های ESC ،TCS ،HSA و TPMS

سمند سورن پلاس تازه به سیستم کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS) و کنترل حرکت در سربالایی (HSA) هم مجهز است.

سیستم ESC با تغییر لحظه ای جریان هیدرولیک در ترمزها، کنترل متناوب مقدار درگیری سیستم ABS در هر چرخ و کنترل پدال گاز خودرو قادر است قبل از خروج خودرو از مسیر اصلی، آن را به مسیر بازگرداند.

آپشن TCS نیز قادر است جلوی هرزگردی خودرو هنگام شروع حرکت یا حرکت در مسیرهای لغزنده را بگیرد.

HSA نیز قادر است خودرو را هنگام نیم کلاچ کردن در سربالایی ها، برای چند ثانیه نگه دارد تا راننده مجبور نباشد خودرو را با یاری ترمز دستی یا… به حرکت در بیاورد.

سنسور پایش فشار باد و دمای تایر (TPMS) نیز قادر است فشار هوا و دمای هر تایر را در لحظه میزان گیری کند و در مانیتور خودرو نمایش دهد.

مقدار مناسب هوا و دمای تایر، نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت، کیفیت سواری، کیفیت ترمزگیری و ایمنی خودرو دارد.

سیستم حفاظت از عابر پیاده (ECE R127)

حدود هفتاد درصد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات سراسر جهان، مربوط به تصادف های عابران پیاده با خودروها است. این آمار نشان گر آن است که یک خودرو ابتدا جان عابران پیاده را تهدید می نماید و پس از آن برای سرنشینان خود تهدید نماینده است!

از همین رو از اوایل سال 1970 در تمام جهان، خودروسازان موظف شدند تمام کوشش خود را به کار بگیرند تا در حوادث برخورد خودرو با عابران پیاده، کمترین صدمات حادث گردد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

استفاده از ورق های بدنه BH (مانند تارا)، پلاستیکی شدن قسمت های بالایی موتور (مانند منیفلود و ریل انژکتور)، اضافه شدن لبه به زیر سپر جلو، داخل رفتن بکسل بند، طراحی قاب برای مخفی شدن برف پاک کن ها و… بخشی از برنامه حفاظت از عابران پیاده هستند.

سمند سورن پلاس تازه نیز با نصب لبه زیر سپر جلو و حذف بکسل بند قادر است استاندارد حفاظت از عابر پیاده را پاس کند.

چراغ دی لایت و چراغ عقب

سمند سورن پلاس تازه مطابق استانداردهای 85 گانه مجهز به دیلایت و چراغ عقب است.

ماجرا این است که سازمان استاندارد خودروسازان را موظف کرد تا برای بهتر دیده شدن خودرو، چراغ دی لایت و اتولایت نصب نمایند.

اما با توجه به قیمت بالای سنسور نور، به خودروسازان این امکان داده شد تا برای خودروهای مقرون به صرفه تر خود، فقط از دی لایت همچنین چراغ پوزیشن عقب استفاده نمایند.

در نتیجه هنگام روشن شدن سمند سورن پلاس تازه، چراغ های دی لایت در قسمت جلو و چراغ های پوزیشن در قسمت عقب، همواره روشن هستند.

تغییرات ظاهری و امکانات تازه کابین

اضافه شدن یک لبه به زیر سپر جلو و مخفی شدن بکسل بند (استاندارد حفاظت از عابر پیاده) از تغییرات ظاهری سمند سورن پلاس تازه هستند. درهای خودرو نیز دنایی است و دیگر از زه های بغل خبری نیست.

مانیتور لمسی تازه سمند سورن پلاس تازه علاوه بر نمایش فایل های صوتی و تصویری، قابلیت نمایش اطلاعات ضروری خودرو مانند فشار و دمای تایرها، موقعیت درهای خودرو و… را دارد.

پنل سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز تغییر یافته و زبانه قفل روی درها جهت جلوگیری از سرقت حذف شدند.

دکمه غیر فعال کردن سیستم ESC نیز روی داشبورد خودرو واقع شده است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:
جمع بندی

هنوز اطلاعی از قیمت سورن پلاس تازه در دست نیست اما به زودی به بازار عرضه می گردد.

هر چند سورن پلاس تازه به امکانات و پیشرانه خوبی مجهز است اما همچنان از یک پلت فرم قدیمی استفاده می نماید. از طرف دیگر این خودرو با یک ظاهر قدیمی و جعبه ای واقعا کسل نماینده است و تغییر گرافیک چراغ یا حذف زه درهای جانبی، یاری چندانی به حالش نمی نمایند.

امید است که این خودرو حداکثر تا خاتمه سال جاری به حیات خود ادامه دهد و پس از آن با یک محصول تازه روی پلت فرم IKP1 (تارا) جایگزین گردد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

منبع: بیت ران
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1726

به "سورن پلاس نو در راه بازار ، امکانات نو خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورن پلاس نو در راه بازار ، امکانات نو خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید