جورج آر . آر. مارتین چقدر از داستان الدن رینگ را نوشته است؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وقتی صحبت از داستان الدن رینگ می گردد، اغلب نام دو نفر به عنوان نویسندگان آن برده می گردد: رئیس و کارگردان خلاقیت استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) یعنی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و نویسنده مجموعه نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire)، جورج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin). البته تنها بخشی از این قضیه درست است. هرچند میازاکی به عنوان فکر خلاق پشت داستان ها و فضای فانتزی آن شناخته می گردد، اثری به بزرگی الدن رینگ تیم بزرگی روی آن کار نموده و بسیاری از داستان های آن بیشتر به وسیله گیم پلی و دنیا سازی ساخته شده اند تا یک ساختار روایت سنتی. موضوع مشارکت مارتین نیز حاثز اهمیت است.

جورج آر . آر. مارتین چقدر از داستان الدن رینگ را نوشته است؟

بحث ها و سردرگمی های زیادی را در رابطه با مقدار یاری مارتین به داستان الدن رینگ وجود دارد و بعضی اشاره نموده اند که بازی دارای پیچش های در سطح بازی تاج و تخت است، گویی که مارتین هر نقطه از داستان را خودش نوشته است. لازم به ذکر است که این بازی ابتدا به عنوان دنیایی نو پر از داستان ها و افسانه های خارق العاده که به وسیله میازاکی و مارتین نوشته شده به بازار عرضه شد، بنابراین اهمیت مارتین حداقل در آن موقع در سطح میازاکی نهاده شد. اما مارتین دقیقا چه یاریی به الدن رینگ نموده است؟

ظاهرا همه چیز از یک جلسه آغاز شده است. طبق مصاحبه ای با میازاکی در مجله Edge، او و مارتین برای اولین بار در هتلی در ایالات متحده در خصوص همکاری احتمالی در بازی بعدی فرام سافتور دیدار کردند. مارتین در پستی در وبلاگ خود نوشت که تیم سازنده با او تماس گرفته است تا دنیایی عمیق، تاریک و طنین انداز را ایجاد کند تا به عنوان پایه و نوعی تاریخ خیالی برای یک بازی عمل کند. در حالی که نویسنده بازی تاج و تخت چندان بازی های ویدیویی را تجربه ننموده بود اما او با سری دارک سولز آشنایی داشته است. هرچند این عشق مارتین به سبک فانتزی بود که توجه میازاکی را به او جلب کرد. میازاکی می گوید:

طی جلسات متعدد، تیم فرام سافتور و مارتین طرحی را برای او ارائه کردند تا تاریخچه سرزمین های میانه و اسطوره شناسی آن را ترسیم نموده و زمینه را برای ورود بازیکن به داستان فراهم کند. به گفته میازاکی، مارتین هیچ کدام از متن ها یا دیالوگ های درون بازی را نمی نویسد، اما می توانست بر اساس بعضی دستورات تعریف نشده هر چیزی را که می خواهد بسازد.

میازاکی در ادامه اضافه نمود:

به طور کلی مارتین متن های زیادی را به استودیو داده، اما از مصاحبه های مختلف معین نیست که واقعا چه چیزی در آن اسناد وجود داشته است. برای یک بازی به بزرگی و تراکم الدن رینگ، معنای پایه و اساس یا افسانه مبهم است. آیا مارتین یک خط زمانی درست کرد؟ آیا او طرح کلی داستان را نوشت؟ دایره المعارف دنیا؟ هیچ چیز به طور دقیق معین نیست. البته بعضی می گویند او نام خود را در بازی پنهان نموده اما مارتین می گوید که ایستر اگی در این زمینه وجود ندارد و علتی ندارد که نامش را در بازی پنهان کند زیرا نام او در فهرست سازندگان آن وجود دارد.

یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، تهیه کننده الدن رینگ، در مصاحبه ای با The Verge گفت که مارتین افسانه های دنیا بازی را که سال ها قبل از رویداد های بازی اتفاق می افتد و بسیاری از شرایط فعلی دنیا و شخصیت های آن را شکل می دهد. در این مصاحبه، به نظر می رسد که کیتائو پیشنهاد می نماید که مارتین به میزان ای نوشته است که الهام بخش بقیه اعضای تیم روایت باشد و ظاهرا بیشتر جزئیات را مانند شخصیت ها ایجاد نموده است. کیتائو می گوید که مارتین اسطوره شناسی دنیا را انجام داده و میازاکی آزاد بوده است که خود آن را تفسیر نموده و شخصیت هایی را بر اساس آن بسازد.

در همین حال، مارتین در در برنامه The Late Show with Stephen Colbert شرح داد که در واقع جزئیات زیادی را در مشارکت های خود آورده و گفت که او مسئول ساخت دنیا و بعضی از شخصیت ها یا حداقل شخصیت های تاریخی بازی است. او می گوید:

این در مصاحبه با Edge به وسیله میازاکی تکرار شده زیرا او گفت که مارتین بسیاری از شخصیت های تاریخی بازی را خلق نموده است:

تنها شخصیتی که در اینجا نام برده می شود، گادفری (Godfrey)، اولین الدن لرد است، اما می توانیم استنباط کنیم که بسیاری از شخصیت های دیگر نیز وجود دارد که مارتین روی آن ها کار نموده است.

مارتین پس از انجام وظیفه خود در وبلاگش گفت که چند سالی در پی زندگی خود بوده تا اینکه بازی منتشر شد است. در نهایت، او نوشت که نقشی مختصر در ساخت الدن رینگ داشته است و بیشترین اعتبار را به تیم فرام سافتور داد. او در پستی نوشت:

به نوبه خود، میازاکی نیز به Edge گفت که کار مارتین منبع بزرگی از الهام برای تیم بوده است. در واقع، او گفت:

در هر صورت مارتین نویسنده مجموعه فانتزی بزرگ نغمه یخ و آتش است و یکی از قوی ترین جنبه های نویسندگی او ساخت دنیا آن است که آنقدر گسترده است که تقریبا واقعی به نظر می رسد. همه خاندان های اصلی دارای تاریخ های طولانی هستند که در هم تنیده شده اند و بعضی از این تاریخ ها به هزاران سال پیش باز می شود. بعلاوه شخصیت های برجسته ای در این مجموعه وجود دارند، مانند شاه دیوانه یا ایریس تارگرین دوم یا لیانا استارک که حتی حضور فیزیکی ندارند، اما در عوض به طور قابل توجهی در گفت وگو مطرح می شوند یا به صورت گذرا از آن ها یاد می شود.

حال آیا این چیزی نیست که الدن رینگ ارائه می دهد؟ در حالی که برای انجام بازی نیازی به توجه به داستان ندارید، تاریخچه دنیا آن که می توانید از مکالمات، یادداشت ها و غره بدست آورید حضور دارد تا پایه و علتی برای چرایی سرزمین های میانه ایجاد کند. از طرفی بسیاری از مهم ترین شخصیت های آن حتی فراتر از مجسمه ها یا آیتم هایی که به نام آن ها وجود دارد، ظاهر نمی شوند.

در نهایت بسته الحاقی Shadow of the Erdtree نیز بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد زیرا به Miquella of the Haligtree، برادر یکی از مهم ترین باس های بازی و شخصیتی افسانه ای و توانا در افسانه های الدن رینگ می پردازد که در واقع هرگز در بازی ظاهر نمی شود. بازیکنان در حال حاضر چیز های زیادی در خصوص او و آنچه که او از نقطه نظر تاریخی پشت سر گذاشته می دانند و به همین علت در خصوص بسته الحاقی، نظریه پردازی نموده اند. به گفته میازاکی، مارتین محتوای نوی برای بسته الحاقی ارسال ننموده، اما واضح است که مشارکت های او همچنان کلیدی است. بنابراین چه او شخصیت مورد علاقه شما را در الدن رینگ نوشته باشد یا خیر، این تا حدودی دنیای او نیز است.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1731

به "جورج آر . آر. مارتین چقدر از داستان الدن رینگ را نوشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج آر . آر. مارتین چقدر از داستان الدن رینگ را نوشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید