استقبال سردبیران نشریات علمی کشور آذربایجان از کارگاه های ISC

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC)، پنجمین کارگاه بین المللی چگونگی نمایه سازی نشریات در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) و راهکارهای ارتقای نشریات در رتبه بندی های دنیای برای سردبیران نشریات کشورهای اسلامی به میزبانی ISC در برگزار گشت.

استقبال سردبیران نشریات علمی کشور آذربایجان از کارگاه های ISC

این کارگاه بین المللی با حضور روسای دانشگاه ها و سردبیران نشریات کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه، پاکستان، یمن و ایران برگزار گشت و نزدیک به 60 شرکت کننده در این کارگاه حضور داشتند.

تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی فی مابین مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) با دانشگاه خزر آذربایجان در سال 1397 امضا شده است و برای اولین بار نیز کارگاه ارتقاء سطح اثرگذاری علم و صندلی دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی در جمهوری آذربایجان توسط ISC در دانشگاه خزر در سال 1397 برگزار گشت.

سلسله کارگاه های بین المللی مجازی چگونگی نمایه سازی نشریات در ISC و راهکارهای ارتقای نشریات در رتبه بندی های دنیای توسط پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) در حال برگزاری است که با حضور پررنگ و استقبال زیاد سردبیران، روسای بعضی دانشکده ها و اساتید این کشور روبرو شد.

پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) از سال 1399 در حال برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی برای سردبیران نشریات کشورهای اسلامی است که تا کنون 5 کارگاه مجازی برگزار نموده است.

در این وبینارها در مورد حفظ و ارتقای صندلی نشریات در سایر رتبه بندی های دنیای، آشنایی با اضافه، حذف یا آرشیو کردن نشریات در مجموعه های کتابخانه ای، آشنایی با آخرین تغییر و تحولات علم کتاب شناسی، آنالیز تاثیر نشریات در بازار های مالی و آنالیز عملکرد های اعضای هیئت تحریریه، دسترسی به اطلاعات کتاب شناختی و نمایه سازی و همچنین ارزیابی بهبود و ضعف صندلی نشریات در مقایسه با سایر نشریات همان حوزه در بازه های زمانی مختلف مورد آنالیز قرار می گیرد.

علاوه بر این، بعضی سامانه های ISC از قبیل سامانه معرفی فهرست کل نشریات و نشریات فاقد نمایه ISC، نماگر کوید-19، رتبه بندی دنیای ISC، رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران، رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی، سامانه نشریات علمی، شناسه دیجیتال اشیا یا (DOR) Digital Object Recognizer و غیره نیز به شرکت کنندگان معرفی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1092

به "استقبال سردبیران نشریات علمی کشور آذربایجان از کارگاه های ISC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سردبیران نشریات علمی کشور آذربایجان از کارگاه های ISC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید